دانستنیها

!به زودی هر چه بخواهید در این مکان پیدا می شود

دانستنیها

!به زودی هر چه بخواهید در این مکان پیدا می شود

همه چیز درباره فیلم ترسناک اَره (Saw)

**توجه**

"این پست بسیاررررر خطر اسپویل دارد!"

فیلم های ترسناک همیشه برای اکثر آدم ها جذاب بوده و هست. فیلم اره یکی از آن فیلم های ترسناکی ست که باید هر لحظه منتظر دیدن یک صحنه ی فجیع باشیم و از این نظر واقعا یکی از فیلم هایی ست که کمیاب است.بابودجه ی کمی که به آن اختصاص داده شد فیلم  تاثیر گذاری از آب در آمد.

 

 مجموعه فیلم اَره در هشت قسمت ساخته شده که اولین قسمت آن توسط جیمز ون و لی ونل در سال 2004  به نمایش درآمد.از بازیگران آن می توان به توبین بل، کستاس مندیلر، بتسی راشل و شاونی اسمیت اشاره کرد.

اگه سن تان زیر 16 سال است (البته در اصل زیر 18 سال اما چون خود من که 16 سالمه دیدم نمیگم زیر 18 سال) توصیه میکنم فعلا این فیلم رو نبینید. بگذارید کمی بزرگتر شوید بعد، از دستتان فرار که نمیکند! واقعا دیدن این فیلم جیگر می خواهد!!بعد که روی تان خدایی نکرده اثر بد گذاشت میگویید فلان وبلاگ نوشت ما هم دیدیم. والا! (بگذریم از شوخی  اگر زیر شانزده هستید نبینید)

مجموعه فیلم های اره یکی از آن فیلم های قاطی پاتی و مبهمی است که حسابی آدم را جذب خودش میکند. یک لحظه در گذشته است و لحظه ای درحال. برای اینکه کاملا مفهوم فیلم را متوجه بشوید باید خیلی نکته گیر باشید! راستش خودم وقتی قسمت هشتم را دیدم تازه آخر فیلم متوجه شدم همه آن چیزی که فکر میکردم در زمان حال است در گذشته بوده و داستان اصلا آن چیزی که فکر می کردم نبوده. (فک کن اون موقع چقد داشتم حرص می خوردم)

نکته دیگر این مجموعه این است که قسمت های این فیلم بسیار بسیار در هم پیچیده و باهم مرتبط است. اگر از قسمت های وسط شروع کنید به دیدن کنید ممکن است فکر کنید متوجه داستان شده اید اما کاملا در اشتباهید. شما فقط متوجه تله ها و کشتن تعدادی انسان می شوید اما در حقیقت داستان چیز دیگری ست. به طور مثال در قسمت چهارم تازه داستانی پیش از قسمت اول را نشان میدهد و همزمان در حال هم هست! و تازه نشان میدهد جیگساو چرا جیگساو شده است!دیگر خودتان تصور کنید چه شود!

و وای از این کاراکتر های فرعی وای از این ها! اصلا گاهی  جوری روی این کاراکترها زوم میشود که کاملا یقین پیدا میکنید که این دفعه جیگساو بازی را برای آن ها تدارک دیده ! اما در لحظات آخر تمام تصورات شما دود میشود وبه هوا میرود! مثل بلایی که در قسمت هفتم سر من آمد! تکرارمیکنم نکته گیر باشید! 

خدا نگذرد از کاراکتر هایی که مرده اند اما باز میگردند!!! آن هم با نقش های مهم تر!! کاراکتری که در قسمت اول مطمئن هستی که مرده و تازه کلی هم برایش متاسفی که بعد از آن همه تلاش دار فانی را وداع گفت(!) در قسمت هفتم بر میگردد و کاراکتر اصلی را میکشد ( البته باز نمیتوان مطمئن بود که اوهم مرده) وتازه این همه بدتر است که متوجه میشوی که خود او در قتل ها دست داشته!!!!( اینجاست که از شدت سوت کشیدن مغز ترجیح میدهی خودت را به یکی از تله های جیگساو بسپاری )

برای آشنایی بیشتر با این فیلم پیچیده و محشرررر (تاکید روی حرف "ر" دارم) پیشنهاد میکنم مقاله سایت زومجی دراین باره را بخوانید.

جالب تر اینکه قسمت هفتم که قرار بود آخرین قسمت مجموعه باشد در جایی به پایان میرسد که قسمت اول شروع شده بود!

 در قسمت هشتم اره که سال 2017 اکران شد تازه متوجه میشویم که سرطان جان کرامر(جیگساو) صعب العلاج نبوده و اتفاقا پیشرفته هم نبوده بلکه دکتری به نام لوگان نلسون اشتباها نام جان و یک بیمار دیگر را جابجا رو ی اسکن مغزی یکدیگر می چسباند. و اینجاست که همدست دیگر جیگساو معرفی میشود.

در واقع قسمت هشتم به حدی خسته کننده و بیحال است که اگر آن را ببینید تمام فیلم برای تان مسخره میشود پس نبینید! 

  "بیشتر مردم برای زنده بودن شان شکرگزار نیستند.اما تو نه، نه بیشتر"


اما در این مجموعه فیلم چیزی هست که آن را از دیگر فیلم های ترسناک متفاوت می کند. اینکه این فیلم غیر از ترسناک و هیجان انگیز بودن مفاهیم زیادی هم دارد، مثلا اگرکمی دقت کنید میبیند که جیگساو هیچوقت قربانی هایش را با هدف کشتن انتخاب نمیکند بلکه می خواهد به آن ها ارزش زندگی شان را بفهماند، به همین دلیل هم اکثر قربانی هایش افرادی هستند که با انجام دادن یک سری کار ها برای زندگی خود و دیگران ارزشی قائل نیستند. به قول خود جیگساو آنها فقط باید از یک سری قوانین پیروی کنند تا زنده بمانند. زندگی یا مرگ...انتخاب با آن هاست. در واقع جیگساو هیچوقت هیچکسی را نمی کشد بلکه آن ها خودشان هستند که باعث مرگ خود می شوند.


بازیگران

      توبین بل_جان کرامر(جیگساو)

 

    کستاس مندیلر_مارک هافمن


  شاونی اسمیت_آماندا یانگ


  کری الویس_دکتر لارنس گوردن


بتسی راشل_جیل تاک




اگه خوره ی فیلم های ترسناک هستید به هیچ وجه این فیلم را از دست ندهید، البته اگه واقعا خوره ی این فیلم ها باشید به احتمال زیاد تا به حال صدبار این فیلم را دیده اید!

به هرحال زیر شانزده فراموش نشود! انتخاب با خودتان است...

نظرات 13 + ارسال نظر
Dani جمعه 1 مهر 1401 ساعت 12:38

دکتر گردون تو قسمت یک رفت پیداش نشد تا آخر هفت که میتونست فیلم ادامه پیدانه کنه جیکسا دکتر گردون باشه خیلی جذاب میشد

عباسی چهارشنبه 30 شهریور 1401 ساعت 16:37

غرب همین فیلم ها را درست کرد که بعدش عده ای از جوان های اروپایی رفتن عضو داعش شدند و جنایات زیادی کردند.

y شنبه 19 شهریور 1401 ساعت 00:52

اره یک فیلم ترسناک نیست
این فیلم ژانرش اسلشر جنایی و رازآلوده
این فیلم با اینکه صحنه های دلخراشیو به تصویر میکشه
اما مضمون جالب و زیبایی داره
خلاقیت کاگردان این فیلم واقعا بی نظیره
فیلیمی هیجان انگیز و با تلفیقی از هوش آینده نگری و هدفمند کار کردن و البته ایده ای جدید در سینمای ایالات متحده.
با تشکر از کارگردان این فیلم.

Danial چهارشنبه 15 تیر 1401 ساعت 15:16

من دیدمش از قسمت۹ به بعد اسمش از اره به مارپیچ۱ تغییر میکنه من همه ی قسمت هاشو دیدم و اینکه این فیلم سبک ترسناک نیست و سبک جنایی هست و با اینکه این همه چندش آوره میخاد به ما بگه که قدر زندگی کردن رو بدونیم این هدف جان کرامر بود

کیان سه‌شنبه 17 فروردین 1400 ساعت 10:58

بهترین سری اره یکش بود ولی بازی جیگساو در قسمت یک بد تموم شد.

Jigsaw سه‌شنبه 10 فروردین 1400 ساعت 18:09 http://ندارم

لامصب خیلی خوبه

Mr_kill86 سه‌شنبه 16 دی 1399 ساعت 17:48

im maddddd

طه احمدی سه‌شنبه 16 دی 1399 ساعت 17:46

چه ترسناکه

ت دوشنبه 10 آذر 1399 ساعت 11:40

مهسا یکشنبه 4 آبان 1399 ساعت 18:17

به نظر منم ارّه حرف نداره...ولی توی آره میراث بازیگرانش یه خورده بیحال بازی کردن.اما داستانش آدمو وادار می‌کنه که بقیه ی قسمت هاش رو هم ببینی و اینکه واقعاً غیر قابل پیش بینی هستش.پیشنهاد می کنم از دست ندینش...

سلام من این فیلمو وقتی کوچیک بودم دیدم الان 14 سالمه یعنی 6یا8 سالگی درست هم یادم نیست که چجوریه ولی به نظرم ترسناک نیس ی صحنه هایی شم یادمه بیشتر حال بهم زنه زیر 16 سال به نظرم مشکلی نیست

AMIR پنج‌شنبه 16 آبان 1398 ساعت 11:46

اره انصافا فیلم قشنگیه و من دیگه تقریبا عادت کردم (از بس دیدمش)
ولی من 14 سالمه مشکلی برام نخواهد داشت؟
انصافا فرار میکنه من باید میدیدم و از انتخابم راضیم!
Live or die
!Make your juise

Sami یکشنبه 12 آبان 1398 ساعت 13:11

چرا همه ی سایتا نوشتن اره دیدم خیلی مسخره و خنده دار بود د اخه داداش این کجاش خنده دار بود؟داداش چرا چرت میگی؟من فیلمشو ندیدم ولی قسمت شیش پنج دقیقه ی اولشو نگاه کردم به مولا شب خوابم نمیبرد تو همون پنج دقه اول گریم گرفت
هرکی میگه خنده داره یا مسخرس دروغ میگه
مثلا میخوان بگن اره ما خیلی شجاعیم نه داداش ازین حرفا نیست اشکت در میاد(من نمی گم همه نمیتونن افرادی که خیلی دلو جرات بالایی دارن میتونن
اینکه همه میگن خیلی مسخره بود اصلا نترسیدم دروغه من به شخصه فیلمهای ترسناک زیاد میبینم ولی نترسیدم ازشون ولی از ارّه خدایی میترسم نمیتونم نگاه کنم)
من نمیدونم واقعا بعضیا چجوری هفت قستمو دیدن واقعا من پنج دقیقه هم نتونستم نگاه کنم
کم کم دارم ازین که رشته تجربی برداشتم پشیمون میشم

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد